Löpdagboken dag 1

Hörrni, jag gjorde det!
Jag följde träningsprogrammet och sprang 6 km. Jag. Sprang. 6. Freakin’. Kilometer.
Mäh, tänker nån som känner mig. Mäh! Säger jag. Att jag har sprungit asmycket och toksketalångt tidigare betyder (tyvärr!) inte att jag plättlätt fixar 6 km nu. Kondition är som bekant en färskvara (tyvärr!). Det är så lätt att glömma, kanske för att jag helst skulle vilja plocka upp precis där jag slutade för 2 år sen när jag var en sån som njöt och kopplade av genom löpningen. (Usch, låter som att det var en präktig tjej.)

Anyway, mest var det jobbigt och tråkigt (löpbandsdöden..) men också gött o skönt. Särskilt när jag började inse att jag skulle klara det (och då får gå hem och fika) och endorfinerna började spruta!
Gött, skönt och trött!
Godnatt.

One thought on “Löpdagboken dag 1

Leave a Reply

