Creddigt!

Alla som är nåt i “Jag-arrangerar-fotar-och-Instagrammar-min-mat”-branschen har publicerat en bild på en Chiapudding till frukost. Den är liksom, till skillnad från mina mackor, fotogenic. En riktig pudding. Ha! 😂
I onsdagens Metro stod det dock att Chiafrön är överskattade. De skrev att man minsann får i sig samma nyttiga näring om man äter sallad och lax. “Chiapuddingen kan innehållsmässigt ersättas med en grönsallad med en matsked rapsolja eller linfröolja på och en bit fet fisk för att få samma effekt.”
VEM i detta land äter grönsallad och en bit fet fisk till frukost?
Jo, förresten, min vän L gör nog det. Fick följande mess av henne efter onsdagens morgonspinning:

2015/01/img_0261.png

Och ja, det är korrekt uppfattat: Är man så skön att man käkar falukorv till frukost så stoppar jag pressarna, bangar fest med creddig gästlista och ger dig mitt hjärta.
Jag är lättflörtad.

Leave a comment