Baksmälla!

Morgonträningen gick ju bra.
Men sen! När jag satt på jobbet och skulle formulera smarta meningar, jeeezus! Jag var så trött att ögonen gick i kors redan kl 09:27.
Inte alls den effekten jag önskat mig, för när jag är trött börjar min hjäna tänka på godis, kakor, läsk, annanas, ge-mig-vad-som-helst-bara-det-är-sött! Plockgodiset på Pressbyrån känns plötsligt som ett vettigt alternativ, för min trötta hjärna tänker att det kommer att göra mig pigg, smart och effektiv. Det hade ju varit okej om jag verkligen blev det också, men jag är alltid lika trött efter att jag gett efter för min högljudda primalhjärna.

Är seriöst lite nervös för den dagen vi får barn, är man inte alltid lite trött då? Det har man ju hört! Äter man godis konstant då? Det har man ju inte hört lika mycket om. Så det kanske finns hopp ändå. Kanske. Tveksamt! Folk har lattehållare på barnvagnen, jag kommer att ha en godishållare.

Men hur som helst, jag har inte gett upp morgonträningen trots dagens flopp, jag ska bara hitta ett sätt att få det att funka. Till att börja med kan jag ju gå och lägga mig tidigare på kvällarna. (OMG, jag är så smart!)
Godnatt.

Leave a Reply

