Hello Intervaller

Hej!

Min sambo har varit hemma så därför har det varit lite tyst på bloggen. När jag kan terrorisera honom med mina träningstankar blir behovet av att blogga lite mindre. Fast han kanske tycker att jag borde fortsätta blogga istället! 🙂

Hur som helst ställde jag in torsdagens morgonträning. Sov jättedåligt och var superstressad över hur trött jag skulle vara på skolan dagen efter och jag som skulle ha möte med min handledare och ville verka klipsk och alert.. Så vid halv fyra stängde jag av väckarklockan om skulle ha ringt 05:45 och sov så vansinnigt gott efter det.

Mötet med handledaren blev reducerat till några artighetsfraser i korridoren för att vi båda var upptagna med annat. Och inte vet jag om jag var så särskilt klipsk och alert heller. Men, det var ju förra veckan.

Nu är det ny månad och ny vecka! Tjohoo, då kör vi väl igen då! 😉

I morse kom jag på det briljantaste på länge, jag kan ju morgonträna, men jag behöver ju inte vara på gymmet 06.00. (Klipsk och alert, haha) Jag styr ju över mina egna tider, kanske dags att börja utnyttja det och inte vara fröken duktig som minsann ska sitta på sin kontorsstol astidigt på morgonen och vara astrött och ineffektiv.

Så i morse hoppade jag på löpbandet 06:45. Jag tror vi är ett vinnande koncept på spåren, känner mig inte alls lika trött idag!

Körde ett gammalt kärt intervallpass som var standard förra våren, och det kändes riktigt bra idag! Jag gillar att det är varierande och att det finns luckor där man får gå! och att man själv får bestämma vad som är sprint, jogg och gång.

image2 image1

Ha en bra dag!

Leave a Reply

