Whole 30 -All in!

Okej vänner!

Jag har ångrat mig.

Jag tänker inte köra Paleo enligt de undantag jag skrev här om dagen.

Jag tänker gå all in! Alltså verkligen, göra detta på riktigt! Det är 30 dagar. Fyra söndagar, de fyra söndagarna ska vi nog kunna hitta på vegetariskt som inte innehåller bönor. Och jag behöver ju inte ta av mejeriprodukterna bara för att de finns hemma till min sambo. Inget proteinpulver heller, dvs inga fler kasein-puddingar som tröstmåltid när jag tycker att jag förtjänar choklad och sötningmedel till middag. Ät riktig mat Ann!

30 dagar strikt Paleo enligt programmet Whole30.

Varför? Jag gör det inte för att gå ner i vikt, nej jisses, hela den här våren har ju handlat om att jag ska gå upp i vikt. Jag gör det för att jag länge flörtat med Paleo. Och för att min mage varit helt haveri senaste månaden. Åkte ju till alperna och fick smak för baguetter, glass, fransk nougat och marmeladgodisar. Sen kom jag hem och behövde sitta mycket vid datorn, vilket inte alls är kul, så därför har jag mutat mig själv med allt möjligt jag kan komma på som är gott.

Sist men inte minst gör jag det för att det påstås att en strikt paleo-diet i 30 dagar kan återställa ens hormonbalanser och få kroppen att funka som den är skapt att funka. Funkar det? Ingen aning, men jag är beredd att prova i princip vad som helst för att styra upp min hormon-verksamhet. Eftersom jag är så lyckligt lottad att jag kan välja själv vad jag äter och kan äta mig mätt varje dag, då vore det ju dumt att kasta bort möjligheten till en välfungerande kropp genom att göra dåliga val. Jag provar, stay tuned så får ni se om det funkar!

Aaah glömde nästan, jag kör ju även Paleo för att jag ska få sån lyster! 🙂

Leave a Reply

