Nytt år!

Hej!

Jag älskar födelsedagar, det är så härligt att fira nån och bara bre på och överdriva järnet en hel dag. Och i lördags var det min födelsedag! Älskar min födelsedag!

Colour Run, middag med vänner och Schalgerfinal (på tal om att bre på och överdriva!). Alltså, jag skriver bara det här blogginlägget för att få berätta om tårtan. Så. God.

Och Paleo! 😀

Alla sa att det var asgod och folk frågade om receptet (och det gör man väl inte om man bara låtsas gilla något). Jag tror inte ens att de hade märkt att det var Paleo om jag inte hade ropat var tredje minut: “- ÅÅÅÅÅH vad god den blev! Fatta att den här är helt utan mjöl, socker och mjölkprodukter!!!!” (Kanske lite tjatigt och skrytigt och kanske att nån tänkte att jag fått för mycket Sangria, men Hej, det var ju MIN födelsedag! Då får man snacka om sin tårta medan alla andra försöker följa schlager-omröstningen med Mums-Mums.)

Receptet hittade jag på Annika Sjöö’s blogg. Kopierade och klippte in det här nedan också så ni slipper surfa vidare och leta..

(Och nej, marängerna i bakgrunden är inte Paleo. Men så galet snygga att de kvalade in ändå!)

   
   

Igår kväll åt vi upp resten av tårtan med en klick kokosgrädde, frossade jag i kokböckerna jag fått i present och kollade på Downton Abbey. Bra helg, skön söndag!

Baka tårtan!! 😘

Leave a Reply

