Wrap it up!

Veckans grej i köket är wraps! 

Det började i helgen när vi skulle äta pulled pork. Istället för ett tortillabröd kom jag på att jag kunde ta ett blad från det gigantiska vitkålshuvudet som låg och var i vägen överallt. Det funkade asbra! 

Så resten av veckan har jag wrappat allt möjligt. Dagens middag tex. Tog allt jag kunde hitta som var gott och la det i kålbladet, a-maze-ing! 😄

   
 
Okej det är inte riktigt lika formbart som en vetetortilla, men nästan! Man får skära bort den hårdaste delen vid roten bara. Och jag tycker inte att vitkåls-smaken tar överhand heller.

Hej! /a

PS. Ja, det stämmer att ni kan se stekt ägg, köttbulle och sötpotatis, finns även lite aubergineröra där nånstans i wrappen! 😂

Leave a Reply

