Hej Livet!

Hej!

Jag har lämnat in ex-jobbet! Yippie-kay-ey!

Fast ärligt talat känner jag mig inte så Yippie-kay-ey just nu. Det har varit den tyngsta terminen av mina fyra år i skolan. Det finns 100 anledningar till det. Projektet “blev inte” / “jag gjorde det inte till” vad jag hade förväntat mig, det är nog en av anledningarna till att det varit så tungt. Men sen ska jag vara rättvis mot mig själv, för ALLA äldrekursare som jag känner intygar att det var en hemsk termin!

Nu är den över!! När jag klickat på “Skicka” gick jag till gymmet. Jag hade tänkt vara med på ett cirkelpass. Men jag var sur och moloken redan på väg dit, och när jag kom dit och fick veta att vi skulle vara ute i det vackra vädret blev jag ännu grinigare. Va?! Ja man kan undra varför, men jag ville inte alls vara ute och stoja i blåsten och tycka att det var häääärligt att bli skitig av jord och gräs.

Åsynen av alla häckar och koner fick mig att känna mig lite kräkfärdig. 🙂 Så jag sa att jag mådde lite dåligt och gick in i gymmet. Halleluja!!! För första gången sen i slutet av mars körde jag styrketräning. Jag upprepar. Halleluja!!! Fy farao vad GÖTT det var! Älskar ju att styrketräna, varför varför varför glömmer jag bort det hela tiden?

Jag har inte identifierat mig med bilden nedan tidigare, men idag!! Idag var det 100% terapi och alldeles alldeles underbart att göra latsdrag.

somedays

Terminen är över, jag slipper sitta i min ensamhet vid datorn (och känna efter som jag är hungrig var femte minut) och det finns goda möjligheter till gymhäng med vänner och min kille. Mindre ex-jobbs-ångest, mer socialt umgänge. Hej livet, jag är tillbaka!

therapyfood

Leave a Reply

