Det där boot-campet

Sommaren har varit väldigt svajjig tränings- och motivationsmässigt, och det är helt okej, OM man känner sig OK med det. Men det har inte jag gjort, jag är som gladast, roligast och lugnast när jag har rutiner i min träning.

Sååå, jag hittade en annons om ett 8 veckors “boot-camp” som skulle börja 23/8. Lokalen låg väldigt nära vår lägenhet och allt ingick: invägning, mätning, kostschema, föreläsningar, halvtidscheck, morgonfys med instruktör tre dagar i veckan och ett kampsportspass varje söndag. 

Jag blev så vansinnigt peppad! Precis vad jag behöver, nya människor med samma mål och en coach som ställer krav. Dessutom blev jag grymt taggad på att det var kampsports, kändes insprerande med en för mig helt ny sorts träning.

Sen så jag vad det kostade. 7000kr. OMG!

Jag var så jäkla taggad att jag övervägde att sälja min cykel för att ha råd. Men efter nån timma insåg jag att jag har den kunskap och erfarenhet jag behöver för att göra mitt egna bootcamp. Så därför har jag återupplivat bloggen och startat instagramkontot, om ingen vet om att man satsar är det lättare att lägga ned… Denna gång ska inget läggas ned! Nu ska sociala medier utnyttjas, det är iaf 7000 gånger billigare!

Jag är ju egentligen inne på min andra vecka men eftersom jag är på semester och reser en massa ser jag dessa två veckor som uppladdning. På måndag 31/8 börjar vardagen igen och då börjar även min 8 veckors-utmaning på riktigt. Håller på att lägga upp planerna och formulera målen för den nu.. Gör det du med och haka på! 

  

Leave a Reply

